U prvom dijelu uvoda predstavili smo neke faktore koji mogu smanjiti razinu motivacije polaznika online tečaja. U nastavku ćemo govoriti o onim faktorima koji podižu aktivnost i sistematično učenje. Imajte na umu da neki od njih neće djelovati u istom tečaju.

Mentor ne smije pretpostaviti da će polaznici prolaziti kroz tečaj s jednakom razinom motivacije koju su imali na početku. Vrlo je važno održavati razinu motivacije i podizati je. Konkretnije, mentor bi trebao

  • shvatiti razlike u motivaciji među polaznicima. Oni su na tečaju iz različitih pobuda i imaju različite motivacije za učenje. Neće sve motivacijske metode djelovati jednako na sve polaznike. Za nekoga može biti dovoljno da ih se pohvali za trud, a netko drugi će se truditi isključivo zbog završne diplome.

  • dostatno organizirati radno okruženje. Ako polaznik troši više vremena na to kako ovladati alatima i na to da shvati što se od njega očekuje, a ne na pravo učenje, tada će za postizanje temeljnog cilja tečaja uistinu trebati velika ustrajnost. Posebnu pažnju treba posvetiti odabiru alata. Dobro je da tečaj bude raznovrstan, no ako se koristi previše aplikacija (da ne spominjemo njihove namjene), neki ljudi će se osjećati izgubljeno i demotivirano.

  • pomoći kod poteškoća. Unatoč nastojanjima voditelja, možete očekivati nepredviđene teškoće. Kada do njih dođe, moraju se riješiti brzo i efikasno.

  • postaviti realistična očekivanja. Ciljevi postavljeni za polaznike bi trebali biti izazovni, no dostižni. Prikladna razina težine tečaja je motivirajući faktor.

  • dati slobodu. Polaznici tečaja često na početku imaju različite razine predznanja. Također imaju i različite specifične ciljeve. Stoga je nemoguće ispuniti očekivanja svima jednako. Međutim, sve polaznike možemo zadovoljiti ako im damo više slobode. To se može postići kreiranjem zadataka koji dopuštaju kreativne odgovore ili zadataka koji se odnose na iskustva i praksu polaznika.

  • redovito davati povratnu informaciju. Mentor mora biti aktivan i sudjelovati u tečaju. Trebaju stalno davati komentare na diskusijama, zadacima i pitanjima.

  • pohvaliti. Mrkva je puno bolja od batine. Polaznike koji su bili uspješni u nekom zadatku treba nagraditi, a to obično povećava motivaciju za rad.

  • mobilizirati neaktivne polaznike. Neki ljudi nisu aktivni ili njihova razina angažiranosti pada tijekom tečaja. Njih se ne smije zapustiti. Puno je korisnije saznati zašto su neaktivni i što se u tom smislu može poduzeti kako bi se vratili sistematičnom načinu rada.

  • održavati ugodno ozračje. Tim može biti vrlo efikasan, čak i ako se odnosi između članova temelje jedino na zajedničkom radu. Bez obzira na to, korisno je ako se polaznici sviđaju jedni drugima ili barem da nisu u dugotrajnom sukobu. Pozitivno ozračje djeluje blagotvorno na učinkovito grupno učenje.

Last modified: Friday, 6 June 2014, 1:18 PM
Accessibility

Background Colour

Font Face

Font Size

1

Text Colour